بهبود  ایمنی در ورزشگاه ها و مراکز تناسب اندام

 4 دسامبر 2014- سلامت در درجه ی بالایی  از اهمیت در دستورکار بسیاری از کشورهایی که تلاش می کنند تا مردم با انجام ورزش بیشتر ازابتلا به  مشکلات مرتبط با چاقی نظیر دیابت ، بیماریهای قلبی عروقی وسرطان  در امان بمانند، قرار دارد. متاسفانه ارزیابی میزان خطر از نظر امکانات ورزشی و بسیاری از برنامه های تناسب اندام ناکافی است. محققان دانشگاه کویزلند دراسترالیا نتایج تحقیقات  خود را درمجله ی بین المللی Business Continuity and Risk Managementمنتشر کردند.

 دکتر Sekendizمی گوید: طراحی نامناسب برنامه های تناسب اندام  و ارائه ی خدمات ضعیف به کاربران سبب شده است خطر ایجاد آسیب و نتایج معکوس سلامت  برای این افراد افزایش یابد و از سوی دیگر چنین برنامه هایی موجب شده است اپراتورهای این مراکز و کارمندان آن درمعرض خطر دادخواهی ومرافعات دراین زمینه  قرار گیرند.

میلیونها  نفر از مردم سالانه  به دلیل  مشکلات مرتبط با اضافه وزن یا چاقی جان خود را از دست می دهند. دکتر Sekendizمی گوید: تا سال 2020، استرالیا به سومین  ملت چاق پس از آمریکا وانگلستان  مبدل خواهد شود، نرخ چاقی هرسال 15 درصد افزایش می یابد. این موضوع نه تنها موجب افزایش  مرگ ومیر و ناتوانی های  جسمی در استرالیا می شود  بلکه  فشار اقتصادی  بزرگی را به نظام  سلامت  وارد کرده  و همچینن بهره وری را کاهش می دهد.

Sekendizمی گوید: این مراکز ورزشی  باید با مسئولیت  های خود  برای جلوگیری از مشکلات مرتبط  با تمرینات غیر موثر  و آسیب رسان مانند  خطر کم اما فاجعه بار نارسایی  قلبی در کابران جدید آشنا  شوند برای مثال  انجام تمرینات  بیش از حد  شدید  برای کاربران جدید می تواند  خطرات زیادی را برای این افراد  به همراه  داشته باشد.

 درمراکز ورزشی باید گزارشات بهتر ثبت شده و به روشهای غربالگری سلامت قبل از شروع ورزش توجه شود. در این مراکز باید حداقل یک دفیبریلاتور وجود داشته و کارکنان برای استفاده از آن آموزش ببینند. تجهیزات و امکانات  ورزشی این ورزشگاه ها باید  بطور منظم بارزسی  شوند وهمچنین  دارای برنامه ی مدیریت ریسک و برنامه های تعمیر ونگهداری پیشگیرانه باشند. بنظر می رسد به این نکات درمراکز تناسب اندام  درکوئیزلند توجه نمی شود  و به احتمال زیاد این مشکلات تنها به مراکز تناسب اندام در کوئیزلند  محدود نمی شود و باید در تمام نقاط جهان به آن توجه شود.

منبع:

www.medicalnewstoday.com/releases/286384.php